Enkele vragen ivm de werking/planning redders in jullie zwembad.

Wij zitten nog steeds met een werking die ik geërfd heb uit het verleden, en gebaseerd is op het presteren van overuren. (werkstudenten in het weekend die afwezigheden opvangen en de overuren laten uitbetalen)
Ik heb een nieuw plan klaar met enkel vaste redders in een ploegensysteem, maar dat is uiteraard qua loonkost nog een pak duurder..

- Wanneer en hoeveel jobstudenten schakelen jullie in? Enkel tijdens de zomermaanden of ook tijdens het jaar, kleine vakanties,..

- Zijn er zwembaden die werken ZONDER jobstudenten? 

- Hoeveel verlof mogen redders nemen tijdens de zomervakantie? (onze secretaris vindt dat dit een piekperiode is en wil het verlof voor redders tijdens de zomer verbieden...)

- Werken jullie met een vast rooster? of ploegensysteem?

- Bepaalde afspraken voor afwezigheden tijdens het weekend? zijn er redders van wacht?

Indien er beheerders zijn die mij een overzicht van hun planning willen bezorgen, als voorbeeld, dan doe je mij daar alvast een plezier mee ;)

zwembad@zottegem.be 

Weergaven: 155

Reacties op vraag/bericht

Ik mail jou

Top

Andrès Van de Weghe zei:

Ik mail jou

In Duffel werken we nu ongeveer een jaar met een open rooster; met groot succes!
Als je wil kan je me daar gerust over bellen: 015 30 72 55

Zie mail.

Mvg Jens

Daar ben ik wel eens benieuwd naar. Je mag me dus telefonisch verwachten :)

Jan Verhoeven zei:

In Duffel werken we nu ongeveer een jaar met een open rooster; met groot succes!
Als je wil kan je me daar gerust over bellen: 015 30 72 55

Kristof

Wij doen aan zelfroosteren en dat loopt zeer goed. Jobstudenten moeten altijd bijgezet worden in de zomervakantie en sommige korte vakanties.

Voor meer info mag je mij contacteren op het nummer 014/566700.

Dag Kristof,

Wij werken met een vaste uurrooster voor ons personeel. Er wordt in het weekend om de 14 dagen gewerkt, dus iedereen heeft een (vaste) compensatiedag in de week. Wij hebben bij het opstellen rekening gehouden met de supplement uren (zaterdag 150%, zon- en feestdag 200%), zodat er standaard geen/erg weinig overuren gemaakt worden. Overuren worden sowieso nooit uitbetaald.

Aanvullend aan onze 8 (bijna) fulltime redders, hebben wij enkele 'weekendwerkers', die enkel in het weekend werken, en een hele hoop jobstudenten (momenteel 16, voor zowel redder, onderhoud als kassa, gedurende het hele jaar).

Redders mogen in de zomervakantie verlof nemen, max. 28 aansluitende dagen achtereen. Alle verloven worden opgevangen door jobstudenten. Ik denk niet dat het wettelijk is om beperkingen op te leggen ivm verlof nemen, zoals 'niet in de zomervakantie'. Dit zijn 'sociale maanden', en dan verlof verbieden lijkt me enkele bruggen te ver :-) )

Vermits ons zwembad ook open is op feestdagen, heeft het personeel deze dagen extra bij hun saldo verlof.

Wij hebben enkel collectief verlof tussen 1 en 15 september (tijdens ons jaarlijkse onderhoud), en op 24,25,26, 31 december en 1, 2 januari.

Ik stuur straks een voorbeeld van het uurrooster in excel.

In het weekend hebben wij een permanentie voor de redders: een 3-tal keer per jaar moeten zij op hun vrij weekend zich beschikbaar houden tussen 8u30 en 12u30. Indien er iemand ziek is, moeten zij dan opkomen en die shift overnemen. In de praktijk is dit echter zelden nodig.

Laat maar weten als je nog info nodig hebt!

Tijs Robbens

Zwembad Olympos

In Ieper worden er enkel jobstudenten ingeschakeld tijdens de schoolvakanties om ons vast personeel (redders en baliemedewerkers)  toe te laten verlof te nemen. Deze vaste medewerkers hebben recht volgens onze CAO op minstens 2 weken ononderbroken verlof tijdens de zomermaanden. In de praktijk kan iedereen 3 weken verlof nemen doordat ons contingent aan jobstudenten die aan de sportdienst werd toegewezen voldoende ruim is. Onze vaste redders werken in een beurtrolsysteem (10 weken stelsel) waarbij iedereen evenveel weekends (1/2) avonddiensten als dagdiensten moet presteren. Van die 10 dienstroosters zijn er 2  waarbij men van wacht is (met wachtvergoeding).

succes.

Bijlagen:

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden