beste collega's

Wat is de optimale temperatuur in een sporthal (3 volleyterreinen groot)

We krijgen opmerkingen van clubs dat het te koud is in onze sporthal (turners, baletschaatsers, ...), maar anderen staan dan weer te zweten (zaalvoetbal, inlinehochey, ...)

groetjes,

 Tom VDB

Weergaven: 4436

Reacties op vraag/bericht

Bij ons staat de temperatuur van de sporthal ingesteld op 16°C en ik heb hier nog nooit klachten over gehad.

Bij ons is dit momenteel ingesteld op 17,5 graden, we komen ook van 16 graden,

Bij ons wordt er altijd gewerkt naar 18°C. Maar ik denk dat het schommelt tussen 16 en 19°C.

bij ons staat deze ook ingesteld op 19° (realiteit zal tussen de 16° en 19° zijn). De turnverenging bij ons heeft laten weten dat de temperatuur voor turnen tussen 18° en 22° moet liggen, aangezien ze sinds een 2-tal jaren over een aparte hal beschikken kunnen we hieraan voldoen. In de grote sporthal konden we niet aan hun vraag beantwoorden.

We hebben pas een nieuwe HVAC geïnstalleerd in een van onze sporthallen. Sindsdien staat de temperatuur op 16 graden ingesteld. De aannemer gaf aan dat hij deze temperatuur in de meeste sporthallen isntelt. Tot nu toe hebben we geen klachten. Het is wel zo dat we daar geen turnen of yoga hebben, want in een andere hal is dat de eeuwige discussie: voor sommige sporten te warm, voor anderen te koud. De andere sporthallen met een oudere installatie geven +/- 18°.

Beste Tom

Wij namen na overleg met de gebruikers 16°C op in het reglement.  Voor sommige sporttakken is dit te warm (bv. tennis, zaalvoetbal), maar voor de meeste clubs is dit een aanvaardbare temperatuur.

 

 

Ik sluit me aan bij de antwoorden die al kwamen ... wellicht ergens tussen 16 en 18 °C

bij ons staat de temperatuur ingesteld op 19°C, zowel de grote zaal als de dans- en polyvalente zaal

Geachte,

Bij ons staan de sportgebouwen ingesteld op 18°C. Wanneer de temperatuur daalt, zijn er onmiddellijk klachten.

In de benedenzaal van de sporthal (balsporten) staat e temperatuur ingesteld op 16°. In de bovenzaal staat de temperatuur tot 20 uur ingesteld op 20°. Dit voor ballet en tai chi. Daarna wordt de temperatuur naar 18° teruggebracht voor de andere sporten (schermen, taekwondo en hapkido). Ballet blijft klagen dat de temperatuur niet hoog genoeg is.

Wij hebben de temperatuur ook ingesteld tussen 16° en 18°. Voor de meeste bal- of zaalsporten is dit meer dan warm genoeg. Onze kickboksclub (trainen blootsvoets op de gewone sportvloer) is 16 °op het randje. Onze turnzaal staat ingesteld op 19°

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden