graag jullie mening of de schepen voor sport een volmacht kan/moet hebben op de rekening van de sportraad?

bedankt alvast!

Weergaven: 260

Reacties op vraag/bericht

Beste,

Bij ons heeft de schepen geen volmacht op de rekening van de sportraad en ik vind dit een goede zaak.

Ik vind dit geen goed idee.  Hoe goed de verstandhouding ook is je moet steeds de zaken en vooral de financiën gescheiden houden.  Bij ons hebben enkel de voorzitter en de penningmeester van de sportraad een volmacht op de rekening.  De boekhouding wordt gedaan in een googledocument waar wij op de sportdienst wel inzage hebben. Het budget van onze sportraad beperkt zich tot 1000 euro per jaar en verder zijn er geen inkomsten, dus over geweldige belangrijke bedragen gaat het bij ons niet.

bij ons heeft de schepen ook geen volmacht.
Gezien die maar waarnemer is op sportraad, kan je die moeilijk een volmacht geven...

De voorzitter en secretaris hebben een volmacht.

Ook bij ons gaat het over kleine bedragen, 500 euro per jaar

Beste Ronny

 

Dit Lijkt me toch wel een brug te ver.

Een schepen voor de sport is binnen het bestuur van de sportraad immers een waarnemer.

Waarom zou hij/zij dan over een vlomacht moeten beschikken

 

Groeten

Geert Uyttenhove

Dit zou naar mijn mening ook een deontologische flater zijn van de schepen. De sportraad is een onafhankelijke adviesraad waarin de schepen in feite enkel een informatieve rol moet spelen. De sportraad zou een klankbord en wegwijzer moeten zijn voor zijn beleid, niet meer en niet minder.

 

Situatie Meulebeke:

3 leden van de Raad van Bestuur van de Sportraad hebben volmacht over de rekening van de Sportraad (voorzitter, secretaris en penningmeester). Het lijkt mij geen goed idee dat de Schepen van Sport ook een volmacht zou hebben.

Hij wordt eigenlijk toegevoegd aan de Sportraad vanuit zijn functie, maar is geen stemgerechtigde.

Op de Algemene Vergadering wordt de rekening van de Sportraad van het vorige werkjaar ter goedkeuring voorgelegd en werd de rekening gecontroleerd door 2 commissarissen (lid van de AV SR). Deze brengen verslag uit op de AV.

De Schepen van Sport zou wel inzage moeten krijgen in de rekening...

Absoluut niet! Dat druist toch volledig in tegen de regels van de autonomie. Bovendien is 'schepen' een tijdelijke job en ne sportraad niet.

 

Bij ons heeft noch de schepen noch de sportdienst hier volmacht op. Ik heb wel weet van een buurgemeente waar de sportfunctionaris wel toegang heeft (allez de kredietkaart 'leent' van de sportraad).

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden